شرکتـ مهاجـرتی هومان ویـزا
تماس با شرکت مهاجرتی هومان ویزا

آزمون آیلتس لایف اسکیلز A1 برای افرادی طراحی شده است که تقاضای ویزای اعضای خانواده در انگلستان را دارند و می خواهند به یکی از اعضای خانواده خود در انگلستان ملحق شوند.

آزمون آیلتس

آزمون آیلتس (IELTS)، یک آزمون بین المللی زبان انگلیسی است که با همکاری مشترک دانشگاه کمبریج، کنسولگری انگلستان و سازمان IDP استرالیا برگزار می ‌شود و نشان دهنده توانایی افراد در بکارگیری زبان انگلیسی برای برقراری ارتباط در محیط های اجتماعی، کاری و آکادمیک است. آزمون آیلتس در بیش از ۲۷۰ مرکز واقع در ۱۱۰ کشور مختلف دنیا برگزار می ‌شود.

در مورد اهمیت مدرک آزمون آیلتس در مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان به ویژه اهمیت آزمون آیلتس در اپلای تحصیلی باید گفت، برای مهاجرت به کشورهای کانادا، استرالیا و نیوزیلند داشتن مدرک آیلتس الزامی است و نمره ی این آزمون برای بسیاری از دانشگاه ها، مراکز علمی، سازمان ها و غیره در کشورهایی مانند کانادا، استرالیا، انگلستان و نیوزیلند، ملاک اصلی برای ارزیابی مهارت زبان انگلیسی افراد است.

همچنین مدرک آزمون آیلتس مانند آزمون تافل (تافل آنلاین و تافل IBT هوم ادیشن تضمینی) از اعتبار بالایی برخوردار است و مورد تایید بسیاری از دانشگاه ها، مراکز علمی، اداره مهاجرت و سازمان های کشورهای مختلف می باشد.

اگر می خواهید در آزمون آیلتس شرکت کنید، باید بدانید آزمون آیلتس مانند آزمون دولینگو، آزمون GRE، آزمون تافل در ایران برگزار می شود. در واقع برگزاری آزمون آیلتس در ایران از یکی از مهمترین مزایای آزمون آیلتس برای داوطلبان ایرانی است، چرا که بسیاری از آزمون های بین المللی در ایران برگزار نمی شوند و داوطلبان باید به کشورهای همسایه مانند ترکیه، امارات و غیره سفر کنند.

انواع آزمون آیلتس

با توجه به کاربرد و اهداف مهاجرتی مختلف مانند تحصیل، کار، سرمایه گذاری، اخذ اقامت و غیره آزمون آیلتس انواع مختلفی دارد. انواع آزمون آیلتس عبارتند از:

  • آزمون آیلتس جنرال: آیلتس جنرال مهارت زبان انگلیسی داوطلبان را در زمینه فعالیت های روزمره کاری و اجتماعی مورد ارزیابی قرار می دهد. در واقع سوالات آزمون آیلتس جنرال در خصوص استفاده از زبان انگلیسی در محل کار و موقعیت های اجتماعی است. همچنین اخذ مدرک آیلتس جنرال برای اشخاصی که قصد مهاجرت به کشورهای استرالیا، کانادا و یا نیوزیلند را دارند، الزامی است.
  • آزمون آیلتس آکادمیک: آزمون آیلتس آکادمیک، توانایی داوطلبان را در استفاده از زبان انگلیسی در مقاطع تحصیلی دانشگاهی مورد ارزیابی و سنجش قرار می دهد و کسب نمره بالا در این آزمون نشان می دهد داوطلب در استفاده از زبان انگلیسی برای تحصیل در دانشگاه از مهارت و آمادگی لازم برخوردار است. آزمون آیلتس جنرال و آکادمیک هر دو از چهار بخش تشکیل شده و برای اهداف مهاجرتی به کشورهای انگلیسی زبان طراحی شده اند، اما این دو آزمون تفاوت هایی با هم دارند. تفاوت آزمون جنرال و آکادمیک آیلتس در محتوای سوالات و کاربرد آنها است.
  • آزمون آیلتس لایف اسکیلز: این آزمون از سال 2015 برای مهاجرت به انگلستان طراحی شده است و از سوی دانشگاه ها و سازمان های کشورهای دیگر پذیرفته نمی شود.
  • آزمون آیلتس UKVIکسانی که قصد مهاجرت به انگلستان را دارند باید در آزمون آیلتس UKVI شرکت کنند. آیلتس UKVI در مراکز مورد تایید دولت انگلستان برگزار می شود و قوانین آزمون را نیز سازمان ویزا و مهاجرت انگلستان تعیین می ‌کند. همچنین آیلتس UKVI با توجه به اهداف مختلف مهاجرتی انواع مختلفی دارد.

آزمون آیلتس لایف اسکیلز

از آوریل سال 2015 علاوه بر آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال نسخه ی دیگری از آزمون آیلتس به نام آیلتس لایف اسکیلز نیز ارائه شده است که با هدف ارزیابی دانش زبان انگلیسی افراد در دو مهارت گفتاری (Speaking) و شنیداری (Listening) برگزار می شود.

آزمون آیلتس لایف اسکیلز برای کسانی طراحی شده است که قصد دریافت ویزای غیرتحصیلی انگلستان را دارند، با طراحی آزمون آیلتس لایف اسکیلز متقاضیان به جای شرکت در آزمون آیلتس جنرال در این آزمون شرکت می کنند.

آزمون آیلتس لایف اسکیلز در مدت زمان کوتاهی مورد استقبال افراد بسیاری که قصد مهاجرت به انگلستان را دارند قرار گرفت؛ چرا که آزمون آیلتس لایف اسکیلز برخلاف آیلتس جنرال فقط دو مهارت زبان انگلیسی را ارزیابی می کند، از این رو کسب نمره قبولی در این آزمون آسان تر از آزمون آیلتس جنرال است.

ساختار آزمون آیلتس لایف اسکیلز

برخلاف ساختار آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال که دارای چهار بخش اسپیکینگ، لیسنینگ، رایتینگ و ریدینگ آیلتس هستند و چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی یعنی خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن را ارزیابی می کنند، ساختار آزمون آیلتس لایف اسکیلز فقط شامل دو بخش اسپیکینگ و لیسنینگ آیلتس است و به صورت شفاهی برگزار می شود در واقع تفاوت در ساختار مهمترین تفاوت آیلتس لایف اسکیلز با آزمون آکادمیک و جنرال است. برای انجام آزمون ابتدا هر کدام از داوطلبان در ۳ تا ۴ دقیقه خود را معرفی می کنند، سپس به سوالات اگزمینر آیلتس پاسخ می دهند و در مرحله بعدی به یک فایل صوتی که گوش می‌ دهند و سوالات بعدی اگزمینر از متن فایل صوتی طراحی می ‌شود.

آزمون آیلتس لایف اسکیلز در سه سطح A1 و A2 و B1 برگزار می شود که شامل:

  • آزمون سطح A1: شرکت در آزمون آیلتس لایف اسکیلز در سطح A1 برای افرادی است که تقاضای ویزای اعضای خانواده در انگلستان را دارند.
  • آزمون سطح A2: آزمون آیلتس لایف اسکیلز A2 برای تمدید ویزای Family Member می ‌باشد و فقط در کشور انگلستان برگزار می‌ شود. یعنی این آزمون برای داوطلبان در ایران که ویزای انگلستان ندارند، برگزار نمی شود.
  • سطح B1: افرادی که برای اخذ اقامت نامحدود یا شهروندی انگلستان اقدام کرده اند باید در آزمون آیلتس لایف اسکیلز B1 شرکت کنند.
تماس با شرکت مهاجرتی هومان ویزا

اگر تصمیم دارید برای مهاجرت تحصیلی به کشور مورد علاقت در آزمون آیلتس و یا سایر آزمون های بین المللی برای اپلای تحصیلی مانند آزمون GRE تضمینی، آزمون IMAT ایتالیا، انواع آزمون تولک تضمینی و… شرکت کنید، می توانید برای پرداخت هزینه شرکت در آزمون های بین المللی از خدمات پرداخت ارزی شرکت مهاجرتی هومان ویزا استفاده کنید.

آیلتس لایف اسکیلز A1

همان طور که گفته شد اگر می خواهید به یکی از اعضای خانواده خود در انگلستان ملحق شوید، برای اثبات مهارت زبان انگلیسی خود باید در آزمون آیلتس لایف اسکیلز شرکت کنید و موفق به کسب سطح A1 شوید.

مهارت زبان انگلیسی زبان آموزان در سطح A1 در حد پایه می باشد و تقریبا 1000 واژه کلیدی انگلیسی را بلد هستند و از نظر گرامر و دستور زبان فقط زمان های حال ساده، گذشته ساده، حال استمراری و آینده ساده را می دانند.

در مورد اعتبار گواهی نامه آیلتس لایف اسکیلز A1 باید بدانید. مدرک این آزمون فقط از سوی سفارت انگلستان پذیرفته می شود و مدرک این آزمون توسط دانشگاه ها یا سازمان های کشورهای دیگر مورد قبول نمی باشد.

مدت اعتبار مدرک آزمون آیلتس لایف اسکیلز A1 نیز مانند آیلتس آکادمیک و جنرال و بسیاری از آزمون های زبان انگلیسی دیگر مانند آزمون تافل تضمینی دو سال است و پس از دو سال اعتبار آن منقضی می شود.

ساختار آیلتس لایف اسکیلز A1

سطح A1 پایین ترین سطح آزمون آیلتس لایف اسکیلز است و مدت زمان انجام آن کوتاه و به مدت 16 تا 18 دقیقه است. دو بخش لیسنینگ و اسپیکینگ آیلتس لایف اسکیلز A1 بلافاصله و بدون وقفه و به صورت شفاهی با اگزمینر و یک داوطلب دیگر برگزار می شود.

ساختار آزمون آیلتس لایف اسکیلز A1 شامل سه بخش است که مهارت های گفتاری و شنیداری داوطلبان را ارزیابی می کند.

بخش اول

این بخش 5 دقیقه است و اگزمینر آیلتس از شما و داوطلب دیگر سوالات شخصی مانند نام، خانواده، محل زندگی، میزان تحصیلات، کار و علاقه مندی ها و… را می پرسد. سپس اگزمینر به هر یک از داوطلبان یک موضوع می دهد و آنها 90 ثانیه فرصت دارند که سوالات خود را روی برگه بنویسند و در 2 دقیقه، حداقل 5 سوال از یکدیگر در مورد موضوع مورد نظر بپرسند.

بخش دوم

در بخش دوم، مهارت لیسنینگ آیلتس ارزیابی می شود. ابتدا اگزمینر سوالی به هر دو داوطلب می دهد و یک فایل صوتی پخش می شود، سپس داوطلبان باید با توجه به اطلاعاتی که در فایل صوتی شنیده اند به سوال پاسخ دهند. بعد از پاسخ دادن به این سوال، اگزمینر مجددا همان فایل صوتی را پخش می کند و این بار داوطلبان باید با توجه به اطلاعاتی که در فایل صوتی شنیده اند به دو سوال پاسخ دهند.

بخش سوم

در بخش سوم، مهارت سوال پرسیدن داوطلبان ارزیابی می شود. اگزمینر یک موضوع به هر یک از دو داوطلب می دهد و آنها باید در خصوص موضوع مورد نظر با هم گفتگو کنند. با سوال پرسیدن و دادن پاسخ های مناسب و سریع می توانید در این بخش موفق شوید.

تعداد دفعات شرکت در لایف اسکیلز A1

در سیستم نمره دهی آزمون آیلتس لایف اسکیلز، نتیجه آزمون به صورت نمره ارائه نمی شود و این آزمون نمره رد یا قبولی ندارد و نتایج آزمون داوطلبان در سه سطح A1 و A2 و B1 مشخص می شود و داوطلبانی که در آزمون آیلتس لایف اسکیلز در یکی از سطوح A1 و A2 و B1 نمره قبولی دریافت کنند تا ۲ سال حق شرکت مجدد در این آزمون را ندارند، بنابراین اگر برای مهاجرت به انگلستان به سطح خاصی از مدرک آیلتس لایف اسکیلز نیاز دارید باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا در سطح دلخواه قبول شوید، در غیر این صورت تا 2 سال امکان شرکت مجدد در آزمون را نخواهید داشت.

اگر هر سوالی در مورد نحوه ثبت نام و شرکت در آزمون آیلتس و سایر آزمون های زبان انگلیسی ویژه مهاجرت از جمله آزمون OET تضمینی، تافل، دولینگو و… دارید با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید…

تماس با شرکت مهاجرتی هومان ویزا

ووچـر آزمون آیلتس مانند ووچر آزمون تافل و سایر آزمون های زبان بین المللی از طریق کارت های ارزی اعتباری قابل خرید می باشد ، متقاضیان می توانند در ارتباط با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا ضمن دریافت مشـاوره رایگان درباره شرایط و مراحل نحوه خرید ووچر، در کوتاه ترین زمان مناسبترین نتیجه را کسب نمایند. 

لینک های کاربردی شرکت مهاجرتی هومان ویزا 

·       اخذ ویزا 

·       ویزای ایتالیا 

·       ویزای شینگن 

·       ویزای شینگن ایتالیا 

·        شرکت مهاجرتی و خدمات مهاجرتی 

آزمون های زبان مهاجرت 

·       آزمون تافل 

·       آزمون ناتی 

·       آزمون oet 

·       آزمون آیلتس 

·       آزمون GRE 

·       آزمون دولینگو 

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

جهت کسب موفقیت تضمینی در آزمون های زبان ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی قدم اول استفاده از مشـاوره های تخصصی و تمـاس با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا برای تهیه و خرید اکانت، نحوه ثبت نام در آزمـون و کسب مهارت های مورد نیاز در این آزمون ها می باشد.

مهاجرت تحصیلی موفق نیازمند دریافت آخرین اخبار و اطلاعات از دانشگاه، جایگاه شغلی و یا مقصد مورد نظر است، متقاضیان با مشاوره از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا می توانند از دانش به روز در این باره بهره مند شوند.

  آزمون های زبان