شرکتـ مهاجـرتی هومان ویـزا

آزمـون آیلتس صد در صد تضمینی

تماس با شرکت مهاجرتی هومان ویزا

تفاوت آیلتس لایف اسکیلز با آزمون آکادمیک و جنرال در اهداف برگزاری، ساختار، نمره قبولی، اعتبار گواهی نامه آیلتس و تعداد دفعات شرکت در آزمون و… می باشد.

آزمون آیلتس

آزمون آیلتس (IELTS)، یک آزمون بین المللی زبان انگلیسی است که با همکاری مشترک دانشگاه کمبریج، کنسولگری انگلستان و سازمان IDP استرالیا برگزار می ‌شود و نشان دهنده توانایی افراد در بکارگیری زبان انگلیسی برای برقراری ارتباط در محیط های اجتماعی، کاری و آکادمیک است. آزمون آیلتس در بیش از ۲۷۰ مرکز واقع در ۱۱۰ کشور مختلف دنیا برگزار می ‌شود.

در مورد اهمیت مدرک آزمون آیلتس در مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان به ویژه اهمیت آزمون آیلتس در اپلای تحصیلی باید گفت، برای مهاجرت به کشورهای کانادا، استرالیا و نیوزیلند داشتن مدرک آیلتس الزامی است و نمره ی این آزمون برای بسیاری از دانشگاه ها، مراکز علمی، سازمان ها و غیره در کشورهایی مانند کانادا، استرالیا، انگلستان و نیوزیلند، ملاک اصلی برای ارزیابی مهارت زبان انگلیسی افراد است.

همچنین مدرک آزمون آیلتس مانند آزمون تافل (تافل آنلاین و تافل IBT هوم ادیشن تضمینی) از اعتبار بالایی برخوردار است و مورد تایید بسیاری از دانشگاه ها، مراکز علمی، اداره مهاجرت و سازمان های کشورهای مختلف می باشد.

اگر می خواهید در آزمون آیلتس شرکت کنید، باید بدانید آزمون آیلتس مانند آزمون دولینگو، آزمون GRE، آزمون تافل در ایران برگزار می شود. در واقع برگزاری آزمون آیلتس در ایران از یکی از مهمترین مزایای آزمون آیلتس برای داوطلبان ایرانی است، چرا که بسیاری از آزمون های بین المللی در ایران برگزار نمی شوند و داوطلبان باید به کشورهای همسایه مانند ترکیه، امارات و غیره سفر کنند.

انواع آزمون آیلتس

با توجه به کاربرد و اهداف مهاجرتی مختلف، آزمون آیلتس انواع مختلفی دارد که عبارتند از:

  • آزمون آیلتس جنرال
  • آزمون آیلتس آکادمیک
  • آزمون آیلتس لایف اسکیلز
  • آزمون آیلتس UKVI

آزمون آیلتس جنرال

آیلتس جنرال مهارت زبان انگلیسی داوطلبان را در زمینه فعالیت های روزمره کاری و اجتماعی مورد ارزیابی قرار می دهد. در واقع سوالات آزمون آیلتس جنرال در خصوص استفاده از زبان انگلیسی در محل کار و موقعیت های اجتماعی است. همچنین اخذ مدرک آیلتس جنرال برای اشخاصی که قصد مهاجرت به کشورهای استرالیا، کانادا و یا نیوزیلند را دارند، الزامی است. آیلتس جنرال در دو بخش کتبی و شفاهی و در دو روز برگزار می شود. روز اول آزمون کتبی و روز دوم آزمون شفاهی برگزار می شود.

آزمون آیلتس آکادمیک

آزمون آیلتس آکادمیک، توانایی داوطلبان را در استفاده از زبان انگلیسی در مقاطع تحصیلی دانشگاهی مورد ارزیابی و سنجش قرار می دهد و کسب نمره بالا در این آزمون نشان می دهد داوطلب در استفاده از زبان انگلیسی برای تحصیل در دانشگاه از مهارت و آمادگی لازم برخوردار است.

آزمون آیلتس جنرال و آکادمیک هر دو از چهار بخش تشکیل شده و برای اهداف مهاجرتی به کشورهای انگلیسی زبان طراحی شده اند، اما این دو آزمون تفاوت هایی با هم دارند. تفاوت آزمون جنرال و آکادمیک آیلتس در محتوای سوالات و کاربرد آنها است.

آزمون آیلتس لایف اسکیلز

از آوریل سال 2015 علاوه بر آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال نسخه ی دیگری از آزمون آیلتس به نام آیلتس لایف اسکیلز نیز طراحی شد که با هدف ارزیابی دانش زبان انگلیسی افراد در دو مهارت گفتاری (Speaking) و شنیداری (Listening) برگزار می شود. آزمون آیلتس لایف اسکیلز برای کسانی طراحی شده است که قصد دریافت ویزای غیرتحصیلی انگلستان را دارند، با طراحی آزمون آیلتس لایف اسکیلز متقاضیان به جای شرکت در آزمون آیلتس جنرال در این آزمون شرکت می کنند.

آزمون آیلتس لایف اسکیلز در سه سطح A1 و A2 و B1 برگزار می شود که شامل:

  • آزمون سطح A1: شرکت در آزمون آیلتس لایف اسکیلز A1 برای افرادی است که تقاضای ویزای اعضای خانواده در انگلستان را دارند.
  • آزمون سطح A2: آزمون آیلتس لایف اسکیلز A2 برای تمدید ویزای Family Member می ‌باشد و فقط در کشور انگلستان برگزار می‌ شود.
  • سطح B1: افرادی که برای اخذ اقامت نامحدود یا شهروندی انگلستان اقدام کرده اند باید در آزمون آیلتس لایف اسکیلز سطح B1 شرکت کنند.

آزمون آیلتس UKVI

کسانی که قصد مهاجرت به انگلستان را دارند باید در آزمون آیلتس UKVI شرکت کنند. آیلتس UKVI در مراکز مورد تایید دولت انگلستان برگزار می شود و قوانین آزمون را نیز سازمان ویزا و مهاجرت انگلستان تعیین می ‌کند. همچنین آیلتس UKVI با توجه به اهداف مختلف مهاجرتی انواع مختلفی دارد.

ساختار آزمون آیلتس

ساختار آزمون آیلتس (IELTS) در دو نوع جنرال و آکادمیک مانند بسیاری از آزمون های زبان انگلیسی شامل چهار بخش است که چهار مهارت اصلی و کلیدی زبان انگلیسی یعنی خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن را ارزیابی می کند.

بخش های اصلی آزمون آیلتس عبارتند از:

  1. بخش درک مطلب یا ریدینگ آیلتس (Reading)
  2. بخش شنیداری یا لیسنینگ آیلتس (Listening)
  3. بخش گفتاری یا اسپیکینگ آیلتس (Speaking)
  4. بخش نوشتاری یا رایتینگ آیلتس (Writing)

ساختار آزمون آیلتس لایف اسکیلز نیز از دو بخش اسپیکینگ و لیسنینگ تشکیل شده است و فقط دو مهارت صحبت کردن و گوش دادن را ارزیابی می کند.

تماس با شرکت مهاجرتی هومان ویزا

اگر تصمیم دارید برای مهاجرت تحصیلی به کشور مورد علاقت در آزمون آیلتس و یا سایر آزمون های بین المللی برای اپلای تحصیلی مانند آزمون GRE تضمینی شرکت کنید، می توانید برای پرداخت هزینه شرکت در آزمون آیلتس و سایر آزمون ها از خدمات ارزی شرکت مهاجرتی هومان ویزا استفاده کنید.

تفاوت آیلتس لایف اسکیلز با آیلتس آکادمیک و جنرال

همان طور که گفته شد آزمون آیلتس، انواع مختلفی دارد و داوطلبان با توجه به اهداف مهاجرتی مانند تحصیل، کار، سرمایه گذاری، دیدار بستگان و غیره برای ارزیابی مهارت های زبان انگلیسی خود باید در یکی از انواع آزمون آیلتس که به آن اشاره کردیم شرکت کنند و موفق به کسب نمره قابل قبول که از سوی دانشگاه، موسسه یا سازمان درخواست کننده تعیین شده است، شوند.

با وجود شباهت هایی که نسخه های مختلف آزمون آیلتس با هم دارند، اما این آزمون ها با توجه به اهداف برگزاری، تفاوت هایی با هم دارند و یکی از پرسش های متداول درباره آیلتس در خصوص تفاوت نسخه های مختلف آیلتس است، که در ادامه به برخی تفاوت های آزمون آیلتس لایف اسکیلز با آزمون آکادمیک و جنرال اشاره می کنیم:

  • تفاوت در اهداف برگزاری
  • تفاوت در ساختار
  • تفاوت در نمره قبولی
  • تفاوت در اعتبار مدرک آیلتس
  • تفاوت در تعداد دفعات شرکت در آزمون

تفاوت در اهداف برگزاری

آزمون آیلتس آکادمیک به منظور ارزیابی سطح مهارت زبان انگلیسی داوطلبانی که خواهان تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های معتبر هستند، طراحی شده است و افرادی که قصد دارند به یکی از کشورهای انگلیسی زبان برای کار، سرمایه گذاری یا زندگی مهاجرت کنند، باید در آیلتس جنرال شرکت کنند. اما آزمون آیلتس لایف اسکیلز برای ارزیابی مهارت ‌های زبان انگلیسی افرادی طراحی شده است که قصد مهاجرت به بریتانیا را دارند. اگر یکی از اعضای خانواده شما در انگلستان اقامت دارد و می ‌خواهید به او ملحق شوید، باید در سطح A1 لایف اسکیلز شرکت کنید و برای افزایش مدت اعتبار ویزا برای محلق شدن به خانواده تان باید در سطح A2 آیلتس لایف اسکیلز شرکت کنید و برای اخذ اقامت دائم انگلستان یا تابعیت این کشور باید مدرک B1 آیلتس لایف اسکیلز را دریافت نمایید.

تفاوت در ساختار

یکی دیگر از تفاوت های آزمون آیلتس لایف اسکیلز با آزمون آکادمیک و جنرال در ساختار این آزمون ها است. ساختار آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال شامل چهار بخش ریدینگ، رایتینگ، اسپیکینگ و لیسنینگ آیلتس است که چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی یعنی خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن را ارزیابی می کنند و دارای دو بخش شفاهی و کتبی هستند، اما در ساختار آزمون آیلتس لایف اسکیلز فقط دو بخش لیسنینگ و اسپیکینگ آیلتس وجود دارد که مهارت های گوش دادن و صحبت کردن را مورد ارزیابی قرار می دهد. این آزمون به صورت شفاهی برگزار می شود و علاوه بر اگزمینر آیلتس داوطلبان دیگر نیز در آزمون حضور دارند.

مدت زمان انجام آیلتس آکادمیک و جنرال حدودا 2 ساعت و 45 دقیقه است و مدت زمان پاسخ دادن به سوالات آیلتس لایف اسکیلز فقط 16 تا 22 دقیقه طول می کشد.

تفاوت در نمره قبولی

در سیستم نمره دهی آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال از 0 تا 9 نمره در نظر گرفته شده است و آیلتس آکادمیک و جنرال مانند آزمون تافل تضمینی نمره رد یا قبولی ندارند و حداقل نمره قابل قبول از سوی دانشگاه یا سازمان درخواست کننده تعیین می شود، اما نتیجه آیلتس لایف اسکیلز برخلاف آیلتس آکادمیک و جنرال به صورت قبولی یا مردودی در سه سطح A1 و A2 و B1 اعلام می ‌شود.

تفاوت در اعتبار مدرک آیلتس

مدرک و گواهی نامه آیلتس آکادمیک و آیلتس جنرال در تمام کشورهای دنیا اعتبار دارد و از سوی دانشگاه ها، مراکز علمی و سازمان ها در کشورهای مختلف پذیرفته می شود و ریپورت نمره آیلتس آکادمیک و جنرال یکی از مهمترین مدارک برای مهاجرت تحصیلی، کاری و… به کشور مقصد است، اما آیلتس لایف اسکیلز فقط از سوی سفارت انگلستان و برای موارد خاص درخواست ویزای انگلستان پذیرفته می شود و مدرک این آزمون توسط دانشگاه ها یا سازمان های کشورهای دیگر مورد قبول نمی باشد.

تفاوت در تعداد دفعات شرکت در آزمون

یکی دیگر از تفاوت های آیلتس لایف اسکیلز با آیلتس آکادمیک و جنرال در تعداد دفعات شرکت در آزمون است. برای شرکت در هر سه نسخه آزمون آیلتس مانند بسیاری از آزمون های بین المللی از جمله آزمون OET تضمینی، آزمون GRE، آزمون تافل و غیره هیچ محدودیتی وجود ندارد و داوطلبان به هر تعداد که بخواهند می توانند در هر یک از آیلتس آکادمیک، جنرال و لایف اسکیلز شرکت کنند، با این تفاوت که داوطلبانی که در آزمون آیلتس لایف اسکیلز در یکی از سطوح A1 و A2 و B1 نمره قبولی دریافت کنند تا ۲ سال حق شرکت مجدد در این آزمون را ندارند، بنابراین اگر برای مهاجرت به انگلستان به سطح خاصی از مدرک آیلتس لایف اسکیلز نیاز دارید باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا در سطح دلخواه قبول شوید، در غیر این صورت تا 2 سال امکان شرکت مجدد در آزمون را نخواهید داشت و این محدودیت در شرکت مجدد در آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال وجود ندارد.

اگر هر سوالی در مورد نحوه ثبت نام و شرکت در آزمون آیلتس دارید با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید…

تماس با شرکت مهاجرتی هومان ویزا

ووچـر آزمون آیلتس مانند ووچر آزمون تافل و سایر آزمون های زبان بین المللی از طریق کارت های ارزی اعتباری قابل خرید می باشد ، متقاضیان می توانند در ارتباط با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا ضمن دریافت مشـاوره رایگان درباره شرایط و مراحل نحوه خرید ووچر، در کوتاه ترین زمان مناسبترین نتیجه را کسب نمایند. 

لینک های کاربردی شرکت مهاجرتی هومان ویزا 

·       اخذ ویزا 

·       ویزای ایتالیا 

·       ویزای شینگن 

·       ویزای شینگن ایتالیا 

·        شرکت مهاجرتی و خدمات مهاجرتی 

آزمون های زبان مهاجرت 

·       آزمون تافل 

·       آزمون ناتی 

·       آزمون oet 

·       آزمون آیلتس 

·       آزمون GRE 

·       آزمون دولینگو 

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

جهت کسب موفقیت تضمینی در آزمون های زبان ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی قدم اول استفاده از مشـاوره های تخصصی و تمـاس با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا برای تهیه و خرید اکانت، نحوه ثبت نام در آزمـون و کسب مهارت های مورد نیاز در این آزمون ها می باشد.

مهاجرت تحصیلی موفق نیازمند دریافت آخرین اخبار و اطلاعات از دانشگاه، جایگاه شغلی و یا مقصد مورد نظر است، متقاضیان با مشاوره از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا می توانند از دانش به روز در این باره بهره مند شوند.

  آزمون های زبان