شرکتـ مهاجـرتی هومان ویـزا

آزمـون تولک پزشکی صد در صد تضمینی

تماس با شرکت مهاجرتی هومان ویزا

آزمون تولک پزشکی (TOLC-MED) یکی از آزمون های ورودی برخی دانشگاه های معتبر ایتالیا برای تحصیل در رشته پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی است.

تحصیل پزشکی در ایتالیا

طی سال های اخیر رتبه دانشگاه های معتبر ایتالیا در جهان ارتقا یافته است و در حال حاضر بسیاری از دانشگاه های ایتالیا در لیست 300 دانشگاه برتر دنیا قرار دارند، همچنین برخی مزایای تحصیل در این کشور مانند کیفیت نظام آموزشی در ایتالیا، برخورداری از حق کار هنگام تحصیل و بورسیه استانی رشته های تحصیلی و غیره موجب شده است، کشور ایتالیا یکی از کشورهای مهاجرپذیر در حوزه تحصیل باشد.

رشته پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در ایتالیا به دلیل کیفیت بالای آموزش و امکان تحصیل به زبان انگلیسی در رشته پزشکی و هزینه پایین در بین دانشجویان خارجی از محبوبیت بالایی برخوردار است، بنابراین هر ساله افراد بسیاری در سراسر دنیا جهت تحصیل در رشته پزشکی در ایتالیا اقدام به مهاجرت تحصیلی به این کشور می کنند، تا از مزایای تحصیل در رشته پزشکی بهره مند شوند.

تماس با شرکت مهاجرتی هومان ویزا

مدرک دانشگاه های ایتالیا در تمام کشورهای اتحادیه اروپا به رسمیت شناخته می شود و بسیاری از کشورهای غیر اروپایی نیز مدرک دانشگاه های ایتالیا را معتبر می دانند. البته باید به این نکته اشاره کنیم در پذیرش و تایید مدارک پزشکی (دندانپزشکی، داروسازی و پیراپزشکی) هر کشور قوانین خاص خود را اعمال می کند.

دانشجویان خارجی که تصمیم دارند در رشته پزشکی در ایتالیا تحصیل کنند باید در آزمون های ورودی دانشگاه های ایتالیا که جهت پذیرش دانشجو در رشته پزشکی طراحی شده اند شرکت کنند و موفق به کسب حداقل نمره قابل قبول شوند.

آزمون های پزشکی ایتالیا

همان طور که گفته شد برای اینکه بتوانید در رشته پزشکی در ایتالیا تحصیل کنید، ابتدا باید از دانشگاه مقصد پذیرش تحصیلی دریافت نمایید، اولین گام برای اخذ پذیرش نیز شرکت در یکی از آزمون های ورودی دانشگاه ها و کسب نمره قابل قبول، که از سوی دانشگاه مقصد تعیین شده است، می باشد، آنگاه می توانید برای اپلای تحصیلی در رشته پزشکی ایتالیا اقدام کنید.

آزمون های پزشکی ایتالیا شامل:

  • آزمون تولک پزشکی یا تولک MEDICINA
  • آزمون تولک F (تولک داروسازی)
  • آزمون IMAT
  • آزمون آلفا تست (Alpha TEST)

البته علاوه بر آزمون های فوق برخی دانشگاه های ایتالیا آزمون های اختصاصی خود را برگزار می کنند و برای دریافت پذیرش تحصیلی در رشته پزشکی باید در آزمون ورودی دانشگاه مقصد شرکت کنید.

اگر داوطلبان نمره بالایی در آزمون ورودی دانشگاه کسب کنند و در صورت دارا بودن سایر شرایط می توانند برای تحصیل در دانشگاه های این کشور از بورسیه های تحصیلی ایتالیا نیز استفاده کنند.

برای اینکه بتوانید ویزای تحصیلی ایتالیا را دریافت کنید باید بتوانید در آزمون ورودی دانشگاه نمره قبولی کسب کنید و موفق به اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه مقصد شوید در غیر این صورت ویزای تحصیلی ایتالیا برای شما صادر نخواهد شد.

آزمون تولک چیست؟

آزمون تولک (TOLC) یکی از آزمون های ورودی برخی دانشگاه های ایتالیا است و جهت تحصیل دانشجویان در مقطع کارشناسی برگزار می شود. برخی دانشگاه های ایتالیا برای پذیرش دانشجو شرکت در آزمون تولک را الزامی می دانند، بنابراین داشتن مدرک آزمون تولک یکی از شرایط اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه مقصد می باشد.

باید بدانید آزمون تولک تضمینی انواع مختلفی دارد و با توجه به اینکه در کدام رشته قصد ادامه تحصیل دارید، باید در یکی از انواع آزمون TOLC شرکت کنید. آزمون تولک I، تولک F و تولک E به زبان ایتالیایی و انگلیسی ارائه می شود و سایر آزمون های تولک فقط به زبان ایتالیایی برگزار می شود.

انواع آزمون تولک

انواع آزمون تولک ایتالیا عبارتند از:

  • آزمون تولک MEDICINA: برای تحصیل در رشته پزشکی
  • آزمون تولک E: برای تحصیل در رشته اقتصاد، مدیریت و بازرگانی
  • آزمون تولک B: برای تحصیل در رشته های مرتبط با محیط زیست
  • آزمون تولک I: برای تحصیل در رشته مهندسی
  • آزمون تولک S: برای تحصیل در رشته ‌های علوم کامپیوتری، علوم و فناوری، بیوتکنولوژی، شیمی، شیمی صنعتی، فیزیک، ریاضیات، علوم زیست محیطی، علوم جغرافیایی، علوم طبیعی
  • آزمون تولک F: برای تحصیل در رشته داروسازی
  • آزمون تولک S: برای تحصیل در رشته ‌های علوم کامپیوتری، علوم و فناوری، بیوتکنولوژی، شیمی، شیمی صنعتی، فیزیک، ریاضیات، علوم زیست محیطی، علوم جغرافیایی، علوم طبیعی
  • آزمون تولک SU: برای تحصیل در رشته های فلسفه، زبان‌ و ادبیات خارجی، ارتباطات، زبان و ارتباطات بین فرهنگی
  • آزمون تولک AV: برای تحصیل در رشته کشاورزی
  • آزمون تولک PSI: برای تحصیل در رشته روانشناسی
  • آزمون تولک VET: برای تحصیل در رشته دامپزشکی
  • آزمون تولک C: برای تحصیل در رشته های ارتباطات، روابط عمومی و رسانه ‌ها
  • آزمون تولک D: برای تحصیل در رشته حقوق

آزمون تولک پزشکی

آزمون تولک پزشکی (TOLC-MED) از سال 2023 برای تحصیل در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی به زبان ایتالیایی ارائه شده است و ساختار آزمون تولک پزشکی شامل سوالاتی در زمینه درک متن، زیست شناسی، شیمی و فیزیک، ریاضی و استدلال می باشد.

آزمون تولک پزشکی دارای 15 سوال زیست شناسی، 7 سوال درک مطلب، 15 سوال شیمی و فیزیک، 13 سوال ریاضی و استدلال است و مدت زمان پاسخگویی به این آزمون 90 دقیقه می باشد.

همچنین برای تحصیل در رشته داروسازی نیز می توانید در آزمون تولک F شرکت کنید. این آزمون به دو زبان ایتالیایی و انگلیسی ارائه می شود و شرایط ثبت نام و شرکت در آزمون تولک F هیچ تفاوتی با تولک پزشکی ندارد.

برای شرکت در آزمون تولک پزشکی باید دروس پایه در مقطع دبیرستان کشور ایتالیا را مطالعه کنید و با مطالعه سرفصل‌ های آزمون تولک پزشکی که به آن اشاره کردیم با آمادگی کامل در آزمون شرکت کنید.

بیشتر بدانید: دانشگاه های پذیرنده آزمون تولک F

نحوه برگزاری آزمون تولک MEDICINA

آزمون TOLC-MED به صورت کامپیوتری ارائه می شود و داوطلبان می توانند به دو صورت حضوری و یا آنلاین (هوم ادیشن) در این آزمون شرکت کنند. آزمون تولک حضوری توسط دانشگاه های ایتالیا برگزار می شود و برای اینکه بتوانید در آزمون تولک پزشکی به صورت حضوری شرکت کنید، باید اقدام به دریافت ویزای ایتالیا نمایید تا بتوانید برای شرکت در آزمون تولک به این کشور سفر کنید.

سوالات آزمون تولک پزشکی به ‌صورت تصادفی انتخاب می ‌شوند، بنابراین برگه آزمون هیچ یک از داوطلبان شبیه به هم نیست، اما سطح دشواری سوالات یکسان است و در یک چهارچوب خاص انتخاب می شوند.

نتیجه آزمون تولک پزشکی حضوری بلافاصله پس از برگزاری آزمون و نتیجه آزمون آنلاین تولک ۴۸ ساعت پس از آزمون اعلام خواهد شد.

نمره دهی در آزمون تولک پزشکی

نتیجه آزمون تولک پزشکی براساس تعداد پاسخ های درست، نادرست و بدون جواب محاسبه می شود. در سیستم نمره دهی در آزمون تولک پزشکی پاسخ های اشتباه نمره منفی دارد و در صورتی که به سوالات پاسخ اشتباه بدهید از نمره شما کسر خواهد شد و با هر 4 پاسخ اشتباه، یک امتیاز از نمره شما کم می شود، از این رو جواب دادن به سوالاتی که به پاسخ آنها تردید دارید دشوار خواهد شد.

نمره دهی به آزمون تولک پزشکی به این صورت است که برای هر پاسخ صحیح 1 نمره مثبت و برای هر پاسخ اشتباه 0.25 نمره منفی و برای سوالات بدون پاسخ نمره صفر در نظر گرفته شده است.

در مورد نمره قبولی در آزمون هم باید گفت: این آزمون مانند بسیاری از آزمون های بین المللی از جمله آزمون GRE تضمینی نمره رد یا قبولی ندارد و حداقل نمره قبولی از سوی دانشگاه مقصد تعیین می شود. باید بدانید هر چه نمره بالاتری در آزمون کسب کنید شانس بیشتری برای دریافت پذیرش تحصیلی خواهید داشت، از این رو باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا بتوانید در این آزمون موفق شوید. شرکت در دوره های آمادگی (حضوری و آنلاین) و مطالعه نمونه سوالات و منابع آزمون تولک از جمله مهمترین راهکارها برای کسب نمره بالا در این آزمون است.

ثبت نام در آزمون تولک پزشکی

اگر می خواهید در آزمون تولک پزشکی ثبت نام کنید باید مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی، مدرک زبان ایتالیایی یا انگلیسی با سطح B2 و پاسپورت معتبر و حداقل سن 18سال داشته باشید تا واجد شرایط شرکت در آزمون تولک پزشیک باشید. اگر سن شما کمتر از 30 سال باشد شانس بیشتری برای دریافت پذیرش تحصیلی دارید.

جهت ثبت نام آزمون تولک MEDICINA باید به سایت آزمون تولک cisiaonline.it  مراجعه کنید و یک اکانت کاربری ایجاد کنید و ادامه مراحل ثبت نام را طبق راهنمایی ها انجام دهید و پس از پایان مراحل ثبت نام هزینه آزمون تولک را پرداخت کنید.

هزینه شرکت در آزمون تولک پزشکی معادل 30 یورو است و نحوه پرداخت آن از طریق کارت های اعتباری بین المللی مانند ویزا کارت یا مستر کارت و یا فیش های پرداخت MAV امکانپذیر است.

پس از پایان ثبت نام، زمان برگزاری آزمون تولک پزشکی در قبض پرداخت و در پنل دانشجویی CISIA قابل مشاهده خواهد بود.

تماس با شرکت مهاجرتی هومان ویزا

برای پرداخت هزینه آزمون تولک و سایر آزمون های بین المللی از جمله آزمون تافل IBT و تافل IBT هوم ادیشن تضمینی، آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال، آزمون دولینگو تضمینی و… می توانید از خدمات پرداخت ارزی شرکت مهاجرتی هومان ویزا استفاده کنید.

تاریخ های برگزاری تولک پزشکی

آزمون تولک پزشکی در تاریخ های ثابتی برگزار نمی شود. آزمون TOLC-MED توسط دانشگاه های مختلفی برگزار می شود و دانشگاه ها آزمون تولک را در تاریخ های متفاوتی برگزار می کنند و هر دانشگاه به طور مستقل مهلت های ثبت نام در آزمون تولک را مدیریت می کند.

آزمون تولک پزشکی چندین مرتبه در سال برگزار می شود، اما برای شرکت در آزمون تولک محدودیت هایی برای داوطلبان وجود دارد. داوطلبان فقط می توانند در تاریخ های برگزاری آزمون تولک سه مرتبه در سال در این آزمون شرکت کنند و هر ماه فقط یک بار اجازه ی ثبت نام و شرکت در آزمون را دارند.

آزمون IMAT ایتالیا

آزمون IMAT برای ارزیابی استدلال منطقی، دانش عمومی و علمی داوطلبان تحصیل در رشته ی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی طراحی و از 4 قسمت تشکیل شده است:

  1. استدلال منطقی و اطلاعات
  2. زیست شناسی
  3. شیمی
  4. ریاضی و فیزیک

ساختار آزمون IMAT شامل 4 بخش و 60 سوال تستی 5 گزینه ای است و مدت زمان انجام آزمون 100 دقیقه است. آزمون IMAT به صورت کاغذی و به زبان انگلیسی برگزار می شود و داوطلبان برای شرکت در این آزمون باید حداقل تا سطح B2 به زبان انگلیسی تسلط داشته باشند.

در سیستم نمره دهی در آزمون IMAT هر پاسخ صحیح 5/1 نمره مثبت و هر پاسخ اشتباه 4/ نمره منفی دارد و نمره ی نهایی آزمون 90 است. همچنین حداقل نمره قبولی در آزمون IMAT از سوی دانشگاه مقصد تعیین می شود.

برای ثبت نام آزمون IMAT شرط سنی و شرط معدل وجود ندارد و داوطلبان باید دارای مدرک دیپلم 12 ساله و مدرک زبان انگلیسی معتبر با سطح B2 مانند آزمون آیلتس با نمره ی 6، تافل با نمره ی 78 و غیره باشند. مهمترین نکته ای که برای شرکت در آزمون IMAT باید بدانید، عدم برگزاری آزمون IMAT در ایران است و داوطلبان ایرانی برای شرکت در این آزمون باید به کشورهای برگزار کننده مانند ترکیه، امارات، ارمنستان و غیره سفر کنند.

آزمون آلفا تست

آزمون آلفا تست یکی دیگر از آزمون های ورودی دانشگاه های ایتالیا است. این آزمون توسط وزارت آموزش، تحقیقات و فناوری دانشگاه‌ های ایتالیا و با همکاری مراکز و سازمان آموزشی مانند ATS یا Admissions Testing Service  و همچنین انتشارات آلفا تست هر ساله برگزار می‌ شود. آزمون آلفا تست ایتالیا از جمله آزمون‌ های معتبر است و در 20 کشور دنیا برگزار می شود.

افرادی که خواهان تحصیل در رشته پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و معماری در کشور ایتالیا هستند، باید در Alpha TEST  شرکت کنند و نمره قابل قبول که از سوی دانشگاه مقصد تعیین شده است را کسب کنند. دانشجویانی که در این آزمون موفق به کسب حداقل نمره قابل قبول شوند، علاوه بر دارا بودن مجوز ادامه تحصیل در رشته های فوق شهریه‌ تحصیلی کمتری نیز پرداخت می کنند.

جهت کسب موفقیت در کوتاه ترین زمان و دریافت بهترین نتیجه در آزمون های زبان بین المللی مانند آزمون تافل تضمینی (تافل هوم ادیشن)،  آزمون آیلتس (آیلتس آکادمیک، جنرال و…)، آزمون ناتی (NAATI)، آزمون دولینگو (Duolingo)، آزمون OET تضمینی و… می توانید با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان در ارتباط باشید.

شرکت مهاجرتی هومان ویزا

ووچـر آزمون تولک مانند ووچر آزمون تافل و سایر آزمون های زبان بین المللی از طریق کارت های ارزی اعتباری قابل خرید می باشد ، متقاضیان می توانند در ارتباط با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا ضمن دریافت مشـاوره رایگان درباره شرایط و مراحل نحوه خرید ووچر ، در کوتاه ترین زمان مناسبترین نتیجه را کسب نمایند. 

لینک های کاربردی شرکت مهاجرتی هومان ویزا 

·       اخذ ویزا 

·       ویزای ایتالیا 

·       ویزای شینگن 

·       ویزای شینگن ایتالیا 

·        شرکت مهاجرتی و خدمات مهاجرتی 

آزمون های زبان مهاجرت 

·       آزمون تافل 

·       آزمون ناتی 

·       آزمون oet 

·       آزمون آیلتس 

·       آزمون GRE 

·       آزمون دولینگو 

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

جهت کسب موفقیت تضمینی در آزمون های زبان ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی قدم اول استفاده از مشـاوره های تخصصی و تمـاس با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا برای تهیه و خرید اکانت، نحوه ثبت نام در آزمـون و کسب مهارت های مورد نیاز در این آزمون ها می باشد.

مهاجرت تحصیلی موفق نیازمند دریافت آخرین اخبار و اطلاعات از دانشگاه، جایگاه شغلی و یا مقصد مورد نظر است، متقاضیان با مشاوره از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا می توانند از دانش به روز در این باره بهره مند شوند.

  آزمون های زبان