شرکتـ مهاجـرتی هومان ویـزا

آزمـون تولک صد در صد تضمینی

تماس با شرکت مهاجرتی هومان ویزا

آزمون تولک مهندسی (TOLC-I) یکی از آزمون های ورودی برخی دانشگاه های ایتالیا است که برای پذیرش دانشجو در رشته های مهندسی به دو زبان ایتالیایی و انگلیسی برگزار می شود.

آزمون تولک چیست؟

طی سال های اخیر رتبه دانشگاه های معتبر ایتالیا در جهان ارتقا یافته است و در حال حاضر بسیاری از دانشگاه های ایتالیا در لیست 300 دانشگاه برتر دنیا قرار دارند، همچنین برخی مزایای تحصیل در این کشور مانند برخورداری از حق کار هنگام تحصیل و بورسیه استانی رشته های تحصیلی، اعتبار بالای مدارک تحصیلی، کیفیت نظام آموزشی در ایتالیا و غیره موجب شده است، کشور ایتالیا یکی از کشورهای مهاجرپذیر در حوزه تحصیل باشد، از این رو هر ساله افراد بسیاری در سراسر دنیا اقدام به مهاجرت تحصیلی به ایتالیا می کنند تا از مزایای تحصیل در دانشگاه های ایتالیا بهره مند شوند.

اگر تصمیم دارید برای ادامه تحصیلات آکادمیک خود به ایتالیا مهاجرت کنید، باید بدانید جهت ورود و تحصیل به دانشگاه های ایتالیا و اپلای تحصیلی ابتدا باید در یکی از آزمون ورودی دانشگاه مقصد شرکت کنید و موفق به کسب حداقل نمره قبولی شوید.

تماس با شرکت مهاجرتی هومان ویزا

آزمون تولک (TOLC) مانند آزمون IMAT یکی از آزمون های ورودی برخی دانشگاه های ایتالیا است و جهت تحصیل دانشجویان در مقطع کارشناسی برگزار می شود. البته برخی دانشگاه های ایتالیا برای پذیرش دانشجو آزمون های اختصاصی خود را برگزار می کنند و افرادی که قصد تحصیل در دانشگاه مقصد را دارند باید در آزمون مورد نظر شرکت کنند، از این رو برای ورود به این دانشگاه ها نیازی به شرکت در آزمون تولک نمی باشد.

اگر داوطلبان نمره بالایی در آزمون ورودی دانشگاه کسب کنند و در صورت دارا بودن سایر شرایط می توانند برای تحصیل در دانشگاه های این کشور از بورسیه های تحصیلی ایتالیا نیز استفاده کنند. 

انواع آزمون تولک

انواع آزمون تولک ایتالیا عبارتند از:

  • آزمون تولک F: برای تحصیل در رشته داروسازی
  • آزمون تولک I: برای تحصیل در رشته مهندسی
  • آزمون تولک E: برای تحصیل در رشته اقتصاد، مدیریت، بازرگانی، آمار و…
  • آزمون تولک MEDICINA: برای تحصیل در رشته پزشکی (رشته پیراپزشکی در ایتالیا)
  • آزمون تولک S: برای تحصیل در رشته ‌های علوم کامپیوتری، علوم و فناوری، بیوتکنولوژی، شیمی، شیمی صنعتی، فیزیک، ریاضیات، علوم زیست محیطی، علوم جغرافیایی، علوم طبیعی
  • آزمون تولک B: برای تحصیل در رشته های مرتبط با محیط زیست
  • آزمون تولک SU: برای تحصیل در رشته های فلسفه، زبان‌ و ادبیات خارجی، ارتباطات، زبان و ارتباطات بین فرهنگی
  • آزمون تولک AV: برای تحصیل در رشته کشاورزی
  • آزمون تولک PSI: برای تحصیل در رشته روانشناسی
  • آزمون تولک VET: برای تحصیل در رشته دامپزشکی
  • آزمون تولک C: برای تحصیل در رشته های ارتباطات، روابط عمومی و رسانه ‌ها
  • آزمون تولک D: برای تحصیل در رشته حقوق

البته علاوه بر آزمون تولک تضمینی، آزمون های ورودی دیگری مانند آزمون IMAT و آزمون آلفا تست ایتالیا برای جذب دانشجویان خارجی نیز برگزار می شود.

آزمون تولک مهندسی

افرادی که قصد دارند در رشته مهندسی در کشور ایتالیا به تحصیلات آکادمیک خود ادامه دهند، باید در آزمون تولک مهندسی (TOLC-I) شرکت کنند، البته همان طور که گفتیم برخی دانشگاه ها آزمون های اختصاصی خود را برای پذیرش دانشجو برگزار می کنند، بنابراین پیش از شرکت در آزمون تولک I ابتدا باید مطمئن شوید که شرکت در آزمون تولک از سوی دانشگاه مقصد الزامی است.

آزمون تولک مهندسی، به دو زبان ایتالیایی و انگلیسی برگزار می شود و این امکان برای دانشجویان خارجی فراهم شده است تا در صورتی که تسلط کافی به زبان انگلیسی دارند در آزمون ENGLISH TOLC-I شرکت کنند و در رشته مهندسی به زبان انگلیسی تحصیل کنند.

آزمون تولک I در زمینه ارزیابی سطح علمی داوطلبان در رشته های ریاضیات، استدلال منطقی، علوم و درک مطلب برگزار می شود. ساختار آزمون تولک I شامل 10 سوال درک مطلب، 20 سوال ریاضیات، 10 سوال منطق، 10 سوال علوم است و مدت زمان پاسخگویی به این آزمون 110 دقیقه است.

ساختار آزمون تولک I

مبحث آزمون

تعداد سوالات

مدت پاسخگویی

درک مطلب

10

20 دقیقه

ریاضیات

20

50 دقیقه

منطق

10

20 دقیقه

علوم

10

20 دقیقه

دانش زبان انگلیسی

30

15 دقیقه

اگر آزمون تولک مهندسی به زبان ایتالیایی ارائه شود، دارای یک بخش دانش زبان انگلیسی می باشد که دارای 30 سوال است و مهارت زبان انگلیسی داوطلبان را ارزیابی می کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت تحصیلی به اروپا و آزمون های ورودی دانشگاه ها و آزمون های زبان ویژه مهاجرت به اروپا از جمله آزمون تافل هوم ادیشن تضمینی، آیلتس آکادمیک و… با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید…

نحوه برگزاری آزمون تولک I

آزمون تولک مهندسی (TOLC-I) به صورت کامپیوتری ارائه می شود و داوطلبان می توانند به دو صورت حضوری و یا آنلاین (هوم ادیشن) در این آزمون شرکت کنند. آزمون تولک حضوری توسط دانشگاه های ایتالیا برگزار می شود و برای اینکه بتوانید در آزمون تولک I به صورت حضوری شرکت کنید، باید اقدام به دریافت ویزای ایتالیا نمایید تا بتوانید برای شرکت در آزمون تولک به این کشور سفر کنید.

بهتر است بدانید تا سال 2020 میلادی آزمون تولک مهندسی و سایر آزمون های تولک فقط به صورت حضوری برگزار می شد، اما از سال 2020 به دلیل شیوع بیماری کرونا، آزمون تولک به صورت آنلاین نیز ارائه گردید و در حال حاضر داوطلبان خارجی می توانند در کشور خود به صورت آنلاین در آزمون تولک I شرکت کنند.

سوالات آزمون تولک مهندسی به ‌صورت تصادفی انتخاب می ‌شوند، بنابراین برگه آزمون هیچ یک از داوطلبان شبیه به هم نیست، اما سطح دشواری سوالات یکسان است و در یک چهارچوب خاص انتخاب می شوند.

نتیجه آزمون تولک I حضوری بلافاصله پس از برگزاری آزمون و نتیجه آزمون آنلاین تولک ۴۸ ساعت پس از آزمون اعلام خواهد شد.

نمره دهی در آزمون تولک مهندسی

در سیستم نمره دهی در آزمون تولک I نیز مانند برخی آزمون ها از جمله آزمون IMAT ایتالیا پاسخ های اشتباه نمره منفی دارد و در صورتی که به سوالات پاسخ اشتباه بدهید از نمره شما کسر خواهد شد، از این رو جواب دادن به سوالاتی که به پاسخ آنها تردید دارید دشوار خواهد شد.

نمره دهی به آزمون تولک مهندسی به این صورت است که برای هر پاسخ صحیح 1 نمره مثبت و برای هر پاسخ اشتباه 0.25 نمره منفی و برای سوالات بدون پاسخ نمره صفر در نظر گرفته شده است.

در مورد نمره قبولی در آزمون تولک I نیز باید بدانید، این آزمون مانند آزمون GRE تضمینی، تافل، آیلتس و غیره دارای نمره رد یا قبولی نیست و حداقل نمره قبولی از سوی دانشگاه مقصد تعیین می شود.

نحوه ثبت نام در آزمون تولک مهندسی

اگر می خواهید در آزمون تولک مهندسی ثبت نام کنید باید مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی، مدرک زبان ایتالیایی یا انگلیسی با سطح B2 و پاسپورت معتبر و حداقل سن 18سال داشته باشید تا واجد شرایط شرکت در آزمون تولک I باشید.

جهت ثبت نام آزمون تولک مهندسی باید به سایت آزمون تولک cisiaonline.it مراجعه کنید و یک اکانت کاربری ایجاد کنید و ادامه مراحل ثبت نام را طبق راهنمایی ها انجام دهید و پس از پایان مراحل ثبت نام هزینه آزمون تولک را پرداخت کنید.

هزینه شرکت در آزمون تولک مهندسی معادل 30 یورو است و نحوه پرداخت آن از طریق کارت های اعتباری بین المللی مانند ویزا کارت یا مستر کارت و یا فیش های پرداخت MAV امکانپذیر است.

پس از پایان ثبت نام، زمان برگزاری آزمون تولک I در قبض پرداخت و در پنل دانشجویی CISIA قابل مشاهده خواهد بود.

برای پرداخت هزینه شرکت در آزمون تولک و سایر آزمون های بین المللی از جمله آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال، انواع آزمون تافل، آزمون دولینگو تضمینی و… می توانید از خدمات پرداخت ارزی شرکت مهاجرتی هومان ویزا استفاده کنید.

تاریخ های برگزاری آزمون تولک I

آزمون تولک مهندسی در تاریخ های ثابتی برگزار نمی شود. آزمون TOLC-I توسط دانشگاه های مختلفی برگزار می شود و دانشگاه ها آزمون تولک را در تاریخ های متفاوتی برگزار می کنند و هر دانشگاه به طور مستقل مهلت های ثبت نام در آزمون تولک را مدیریت می کند.

آزمون تولک I چندین مرتبه در سال برگزار می شود، اما برای شرکت در آزمون تولک محدودیت هایی برای داوطلبان وجود دارد. داوطلبان فقط می توانند در تاریخ های برگزاری آزمون تولک مهندسی سه مرتبه در سال در این آزمون شرکت کنند و هر ماه فقط یک بار اجازه ی ثبت نام و شرکت در آزمون را دارند.

دانشگاه های پذیرنده آزمون تولک I

دانشگاه های ایتالیا که برای پذیرش دانشجو در رشته های مهندسی، شرکت در آزمون تولک I را الزامی می دانند، عبارتند از:

  • دانشگاه Siena
  • دانشگاه Trieste
  • دانشگاه Milan
  • دانشگاه Roma Tre
  • دانشگاه Sapienza
  • دانشگاه Pisa
  • دانشگاه Trento
  • دانشگاه Pavia
  • دانشگاه Palermo
  • دانشگاه Salerno
  • دانشگاه Parma

ببشتر بدانید: دانشگاه های پذیرنده آزمون تولک داروسازی

جهت کسب موفقیت در کوتاه ترین زمان و دریافت بهترین نتیجه در آزمون های زبان بین المللی مانند آزمون آیلتس (آیلتس آکادمیک، جنرال و لایف اسکیلز)، آزمون ناتی (NAATI)، آزمون تافل تضمینی (تافل هوم ادیشن)، آزمون دولینگو (Duolingo)، آزمون OET تضمینی و… می توانید با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان در ارتباط باشید.

شرکت مهاجرتی هومان ویزا - مرکز برگزاری آزمون های زبان هوم ادیشن و آنلاین

ووچـر آزمون تولک مانند ووچر آزمون تافل و سایر آزمون های زبان بین المللی از طریق کارت های ارزی اعتباری قابل خرید می باشد ، متقاضیان می توانند در ارتباط با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا ضمن دریافت مشـاوره رایگان درباره شرایط و مراحل نحوه خرید ووچر ، در کوتاه ترین زمان مناسبترین نتیجه را کسب نمایند.

 

لینک های کاربردی شرکت مهاجرتی هومان ویزا

 

·       اخذ ویزا

 

·       ویزای ایتالیا

 

·       ویزای شینگن

 

·       ویزای شینگن ایتالیا

 

·        شرکت مهاجرتی و خدمات مهاجرتی

 

آزمون های زبان مهاجرت

 

·       آزمون تافل

 

·       آزمون ناتی

 

·       آزمون oet

 

·       آزمون آیلتس

 

·       آزمون GRE

 

·       آزمون دولینگو

 

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

جهت کسب موفقیت تضمینی در آزمون های زبان ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی قدم اول استفاده از مشـاوره های تخصصی و تمـاس با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا برای تهیه و خرید اکانت، نحوه ثبت نام در آزمـون و کسب مهارت های مورد نیاز در این آزمون ها می باشد.

مهاجرت تحصیلی موفق نیازمند دریافت آخرین اخبار و اطلاعات از دانشگاه، جایگاه شغلی و یا مقصد مورد نظر است، متقاضیان با مشاوره از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا می توانند از دانش به روز در این باره بهره مند شوند.

 

  آزمون های زبان