شرکتـ مهاجـرتی هومان ویـزا

آزمـون تولک صد در صد تضمینی

تماس با شرکت مهاجرتی هومان ویزا

آزمون تولک داروسازی (TOLC-F) یکی از آزمون های ورودی دانشگاه های ایتالیا است و داوطلبانی که قصد تحصیل در رشته داروسازی به زبان ایتالیایی یا انگلیسی در ایتالیا را دارند، باید در آزمون تولک داروسازی (تولک F) شرکت کنند.

آزمون تولک چیست؟

به دلیل مزایای تحصیل در ایتالیا، مانند کیفیت نظام آموزشی در ایتالیا، نداشتن شرط سنی برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا برای متقاضیان و برخورداری از حق کار هنگام تحصیل و بورسیه استانی رشته های تحصیلی و غیره بسیاری افراد در سراسر دنیا از جمله ایران در صدد مهاجرت تحصیلی به این کشور و ادامه تحصیل در دانشگاه های معتبر ایتالیا هستند.

یکی از مهمترین مدارک لازم برای اپلای تحصیلی و دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه های معتبر ایتالیا شرکت در آزمون ورودی دانشگاه است.

آزمون تولک (TOLC) یا Test On Line CISIA نیز مانند آزمون IMAT یک آزمون ورودی برای دانشگاه های ایتالیا است. این آزمون از سال 2005 با هدف ارزیابی دانش پایه مورد نیاز تحصیل در دانشگاه های معتبر چندین مرتبه برگزار می شود. افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی و اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا را دارند و می خواهند در این کشور به تحصیل بپردازند، برای اپلای تحصیلی و دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه مقصد باید ابتدا در آزمون تولک شرکت کنند و موفق به کسب نمره قابل قبول شوند.

تماس با شرکت مهاجرتی هومان ویزا

البته برخی دانشگاه های ایتالیا برای پذیرش دانشجو آزمون های اختصاصی خود را برگزار می کنند و افرادی که قصد تحصیل در دانشگاه مقصد را دارند باید در آزمون مورد نظر شرکت کنند، از این رو برای ورود به این دانشگاه ها نیازی به شرکت در آزمون تولک تضمینی نمی باشد.

چنانچه داوطلبان نمرات بالایی در آزمون ورودی دانشگاه کسب کنند و در صورت دارا بودن سایر شرایط می توانند برای ادامه تحصیل در دانشگاه های این کشور از بورسیه های تحصیلی ایتالیا نیز استفاده کنند. 

انواع آزمون تولک

آزمون تولک با توجه به نوع رشته و دانشگاه مقصد دارای انواع مختلفی است. انواع آزمون تولک عبارتند از:

  • آزمون تولک MEDICINA (تولک پزشکی)
  • آزمون تولک I (آزمون تولک مهندسی)
  • آزمون تولک E (تولک اقتصاد، مدیریت و حقوق)
  • آزمون تولک F (تولک داروسازی)
  • آزمون تولک S (TOLC-S)
  • آزمون تولک B (TOLC-B)
  • آزمون تولک SU (TOLC-SU)
  • آزمون تولک AV (TOLC-AV)
  • آزمون تولک PSI (TOLC-PSI)
  • آزمون تولک C (TOLC-C)
  • آزمون تولک D (TOLC-D)

البته علاوه بر آزمون تولک، آزمون های دیگری مانند آزمون IMAT و آزمون آلفا تست ایتالیا برای جذب دانشجویان خارجی نیز برگزار می شود.

آزمون تولک داروسازی

دانشجویانی که قصد دارند در رشته داروسازی در یکی از دانشگاه های ایتالیا تحصیل کنند باید در آزمون ورودی تولک داروسازی (تولک F) شرکت کنند و موفق به کسب حداقل نمره قبولی شوند.

آزمون تولک داروسازی از سال 2018 به دو زبان ایتالیایی و انگلیسی ارائه می شود و دانشجویان خارجی که به زبان انگلیسی تسلط کافی دارند، می توانند در آزمون تولک داروسازی انگلیسی (ENGLISH TOLC-F) شرکت کنند و در صورت قبولی در این آزمون به تحصیل داروسازی در یکی از دانشگاه های ایتالیا به زبان انگلیسی ادامه دهند.

سوالاتی که در آزمون تولک داروسازی مطرح می شود در زمینه زیست شناسی، شیمی، ریاضیات، فیزیک، منطق است و داوطلبان برای کسب آمادگی در این آزمون باید دروس پایه دبیرستان ایتالیا را مطالعه کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل در رشته پیراپزشکی در ایتالیا کلیک کنید.

تماس با شرکت مهاجرتی هومان ویزا

جهت کسب موفقیت در کوتاه ترین زمان و دریافت بهترین نتیجه در آزمون های زبان بین المللی مانند آزمون آیلتس (آیلتس آکادمیک، جنرال و لایف اسکیلز)، آزمون ناتی (NAATI)، آزمون BEC، آزمون تافل تضمینی، آزمون دولینگو (Duolingo)، آزمون CAE، آزمون OET تضمینی و… می توانید با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان در ارتباط باشید…

ساختار آزمون تولک داروسازی

همان طور که گفته شد، آزمون تولک داروسازی به دو زبان انگلیسی و ایتالیایی برگزار می شود، در صورتی که آزمون تولک به زبان ایتالیایی ارائه شود، علاوه بر بخش هایی که به آن اشاره کردیم، دارای یک بخش دانش زبان انگلیسی است که سطح مهارت زبان انگلیسی داوطلبان را ارزیابی می کند.

مبحث آزمون

تعداد سوالات

مدت پاسخگویی

زیست شناسی

15

20 دقیقه

ریاضیات

7

12 دقیقه

منطق

6

8 دقیقه

فیزیک

7

12 دقیقه

شیمی

15

20

دانش زبان انگلیسی

30

15

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت تحصیلی به اروپا و آزمون های ورودی دانشگاه ها و آزمون های زبان ویژه مهاجرت به اروپا از جمله آزمون تافل هوم ادیشن تضمینی، آیلتس آکادمیک و… با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید…

سوالات آزمون تولک داروسازی

ساختار آزمون تولک F شامل سوالات زیر می باشد:

  • بخش استدلال و منطق تولک F: این بخش شامل سوالاتی در موضوعات منطق گزاره‌ ها، مفاهیم ابتدایی ریاضی، تفسیر جداول و نمودارهای گرافیکی است که توانایی تحلیل و استدلال داوطلبان را ارزیابی می کند.
  • بخش ریاضی تولک F: سوالات ریاضی تولک F، شامل مباحث معادلات و نامعادلات، مجموعه ‌های عددی، مثلثات، عبارات جبری، توابع، هندسه فضایی، هندسی تحلیلی و آمار و احتمالات است.
  • بخش فیزیک تولک F: سوالات فیزیک شامل موضوعات پویایی و سینماتیک، مکانیک سیالات، نیروها، ترمودینامیک و تئوری جنبش گازها، جریان‌های الکتریکی، جریان‌های مغناطیسی و الکترواستاتیک می باشد.
شرکت مهاجرتی هومان ویزا - مرکز برگزاری آزمون های زبان هوم ادیشن و آنلاین
  • بخش شیمی تولک F: در بخش شیمی آزمون تولک داروسازی سوالاتی در موضوعات ساختار اتم و ذرات بنیادی و جدول تناوبی، انواع پیوند‌های بین ذرات، واکنش‌های شیمیایی، مبانی شیمی عمومی، مباحث شیمی آلی و غیر آلی، اسیدها و بازها و شیمی ارگانیک پرسیده می شود.
  • بخش زیست شناسی تولک F: سوالات این بخش شامل موضوعات زیست شناسی سلولی، تولید مثل و وراثت، انرژی زیستی، مبانی فیزیولوژی، مباحث مربوط به آناتومی بدن انسان، ترکیبات شیمیایی موجودات زنده است و مطالعه کتب دبیرستان و منابع آزمون تولک در پاسخ دادن به سوالات زیست شناسی و سایر مباحث آزمون، برای کسب نمره بالا بسیار کمک کننده است.

نحوه برگزاری آزمون تولک داروسازی

آزمون تولک F فقط به صورت کامپیوتری ارائه می شود و این آزمون به صورت کتبی برگزار نمی گردد. تا سال 2020 میلادی آزمون تولک داروسازی و سایر آزمون های تولک فقط به صورت حضوری و در مراکز برگزار کننده آزمون تولک در کشور ایتالیا برگزار می شد، بنابراین دانشجویان خارجی برای شرکت در این آزمون باید ابتدا برای دریافت ویزای ایتالیا اقدام می کردند تا بتوانند به این کشور سفر کرده و به صورت حضوری در یکی از دانشگاه های برگزار کننده در آزمون تولک شرکت کنند، اما از سال 2020 به دلیل شیوع بیماری کرونا، آزمون تولک داروسازی و سایر آزمون های تولک به صورت آنلاین نیز ارائه گردید و آزمون تولک آنلاین توسط پلتفرم IT CISIA برگزار می شود. در حال حاضر داوطلبان خارجی می توانند در کشور خود به صورت آنلاین در آزمون تولک شرکت کنند. و در این صورت نیازی به اخذ ویزای ایتالیا نمی باشد.

سوالات آزمون تولک داروسازی به ‌صورت تصادفی انتخاب می ‌شوند؛ از این رو برگه ی آزمون هیچ یک از داوطلبان شبیه به هم نیست، اما سطح دشواری سوالات یکسان است و در یک چهارچوب خاص انتخاب می شوند.

نمره دهی در آزمون تولک داروسازی

مهمترین نکته ای که در مورد نحوه نمره دهی در آزمون تولک داروسازی باید بدانید این است که این آزمون متاسفانه دارای نمره منفی می باشد و در صورتی که به سوالات پاسخ اشتباه بدهید از نمره شما کسر خواهد شد. در این صورت اگر به درستی پاسخ سوالی شک داشته باشید، نمی توانید به سوال پاسخ دهید، چرا که در صورت اشتباه بودن پاسخ از امتیازتان کم می شود و در صورتی که به دلیل تردید در درستی پاسخ به سوال جواب ندهید و پاسخ شما درست باشد، امتیاز سوال را از دست خواهید داد. در واقع داشتن نمره منفی یکی از معایب آزمون تولک برای داوطلبان بشمار می رود.

نمره دهی به آزمون تولک داروسازی به این صورت است که برای هر پاسخ صحیح 1 نمره مثبت و برای هر پاسخ اشتباه 0.25 نمره منفی و برای سوالات بدون پاسخ نمره صفر در نظر گرفته شده است.

دانشگاه های پذیرنده تولک داروسازی

دانشگاه های پذیرنده آزمون تولک داروسازی عبارتند از:

  • دانشگاه Turin
  • دانشگاه Cagliari
  • دانشگاه Salerno
  • دانشگاه Pisa
  • دانشگاه Genoa
  • دانشگاه Sapienza
  • دانشگاه Siena
  • دانشگاه Bologna
  • دانشگاه Pavia
  • دانشگاه Milan
  • دانشگاه Padua

نحوه ثبت نام در آزمون تولک داروسازی

برای ثبت نام آزمون تولک داروسازی باید دارای مدرک دیپلم، مدارک شناسایی معتبر، مدرک زبان ایتالیایی یا انگلیسی با سطح B2 و پاسپورت معتبر باشید. در صورتی که شرایط لازم برای شرکت در آزمون تولک داروسازی را داشته باشید می توانید در این آزمون ثبت نام کنید.

جهت ثبت نام در آزمون تولک داروسازی باید به سایت آزمون تولک cisiaonline.it  مراجعه کنید و یک اکانت کاربری ایجاد کنید و ادامه مراحل ثبت نام را طبق راهنمایی ها انجام دهید و پس از پایان مراحل ثبت نام هزینه آزمون تولک را پرداخت کنید.

هزینه شرکت در آزمون تولک داروسازی معادل 30 یورو است و نحوه پرداخت آن از طریق کارت های اعتباری بین المللی مانند ویزا کارت یا مستر کارت و یا فیش های پرداخت MAV امکانپذیر است.

تماس با شرکت مهاجرتی هومان ویزا

برای پرداخت هزینه شرکت در آزمون تولک و سایر آزمون های بین المللی از جمله آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال، انواع آزمون تافل، آزمون دولینگو تضمینی و… می توانید از خدمات پرداخت ارزی شرکت مهاجرتی هومان ویزا استفاده کنید.

تعداد دفعات شرکت در آزمون تولک F

یکی از مزایای آزمون تولک داروسازی، امکان شرکت مجدد در آزمون است. در صورتی که نتوانستید در آزمون تولک F نمره قابل قبول را کسب کنید می توانید دوباره در آزمون شرکت کنید.

آزمون تولک F مانند بسیاری از آزمون های بین المللی از جمله آزمون GRE تضمینی، آزمون دولینگو و غیره چندین مرتبه در سال برگزار می شود و تعداد دفعات مجاز برای شرکت در آزمون تولک داروسازی، سه مرتبه در سال است و داوطلب یک مرتبه در ماه می تواند در آزمون تولک F ثبت نام کند.

اگر می خواهید در آزمون تولک F شرکت کنید، در مورد تاریخ های برگزاری آزمون تولک داروسازی بدانید، این آزمون در تاریخ های متفاوتی توسط دانشگاه های مختلف برگزار می شود و دانشگاه برگزار کننده تاریخ برگزاری آزمون را تعیین خواهد کرد.

اعلام نتایج آزمون تولک داروسازی

همان طور که گفته شد آزمون تولک داروسازی به دو صورت حضوری و آنلاین (هوم ادیشن) برگزار می شود. نتیجه آزمون تولک F حضوری بلافاصله پس از برگزاری آزمون و نتیجه آزمون آنلاین تولک ۴۸ ساعت پس از آزمون اعلام خواهد شد.

داوطلبان پس از دریافت نتیجه آزمون تولک و مشاهده نمرات خود یکی از سوالات متداولی که مطرح می کنند، در مورد نمره قبولی در آزمون تولک است. نمره قبولی در آزمون تولک داروسازی برای دریافت پذیرش تحصیلی چند است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت: آزمون تولک نیز مانند آزمون آیلتس آکادمیک و تافل دارای نمره رد یا قبولی نمی باشد و نمره قابل قبول از سوی دانشگاه مقصد تعیین می شود. اگر می خواهید بدانید برای دریافت پذیرش تحصیلی در رشته داروسازی باید چه نمره ای در آزمون تولک F کسب کنید باید به سایت دانشگاه مقصد مراجعه کنید.

شرکت مهاجرتی هومان ویزا

ووچـر آزمون تولک مانند ووچر آزمون تافل و سایر آزمون های زبان بین المللی از طریق کارت های ارزی اعتباری قابل خرید می باشد ، متقاضیان می توانند در ارتباط با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا ضمن دریافت مشـاوره رایگان درباره شرایط و مراحل نحوه خرید ووچر، در کوتاه ترین زمان مناسبترین نتیجه را کسب نمایند. 

لینک های کاربردی شرکت مهاجرتی هومان ویزا 

·       اخذ ویزا 

·       ویزای ایتالیا 

·       ویزای شینگن 

·       ویزای شینگن ایتالیا 

·        شرکت مهاجرتی و خدمات مهاجرتی 

آزمون های زبان مهاجرت 

·       آزمون تافل 

·       آزمون ناتی 

·       آزمون oet 

·       آزمون آیلتس 

·       آزمون GRE 

·       آزمون دولینگو 

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

جهت کسب موفقیت تضمینی در آزمون های زبان ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی قدم اول استفاده از مشـاوره های تخصصی و تمـاس با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا برای تهیه و خرید اکانت، نحوه ثبت نام در آزمـون و کسب مهارت های مورد نیاز در این آزمون ها می باشد.

مهاجرت تحصیلی موفق نیازمند دریافت آخرین اخبار و اطلاعات از دانشگاه، جایگاه شغلی و یا مقصد مورد نظر است، متقاضیان با مشاوره از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا می توانند از دانش به روز در این باره بهره مند شوند.

  آزمون های زبان